ASZF

Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF)

Tartalomjegyzék

1. Az ÁSZF hatálya

2. Rendelési folyamat, szerződéskötés

3. Csomagküldési díjak

4. Fizetési módok

5. Elállás

6. Kellékszavatosság, termékszavatosság

7. Adatkezelés

8. A felelőség korlátozás

9.  A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

10. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

11. Üzemeltető adatai

1. Az ÁSZF hatálya

Kérjük, amennyiben vásárlója, kíván lenni az www.lolitadivatshop.hu női divatáru webáruháznak (továbbiakban Eladó), figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, későbbiekben nem kereshető vissza, magatartási kódexre nem utal. A feltételeket Magyarország törvényei szabályozzák.

Az www.lolitadivatshop.hu webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk! 


2. Rendelési folyamat, szerződéskötés

A megrendelés folyamata: 

Áruházunk felépítése kényelmes és gyors tájékozódási lehetőséget biztosít a vásárlók számára. A menüpontok segítségével könnyedén navigálhat az áruházban. 

Az áruházban található termékek között a "Kategóriák" menüpont segítségével böngészhet. Ha egy kategóriába belép, akkor ott megtekintheti a termékek rövid leírását, árát, egyéb választható tulajdonságait stb... A kosárba nyomógombra kattintva a terméket a kosárba helyezheti. A kosár tartalmát az oldal jobb felső sarkában lévő "Kosár" ablakban is ellenőrizheti. Itt módosíthatja azt, hogy a kosárba tett termékből milyen mennyiséget kíván rendelni, illetve törölheti az adott tételt. Ha a megrendelés mellett dönt kattintson a "Kosárba" gombra. 

Ha a kosár ablakban a ”Tovább a megrendelőlapra” gombra klikkel, akkor eljut a Megrendelő/Számlázási adatok oldalra. Az adatlap kitöltésével tudja megadni a megrendeléshez szükséges adatokat. Amennyiben a számlázási adatok eltérnek a megrendelői adatoktól, úgy kérjük megadni a Számlázási adatokat is. Számlázási adatok hiányában a számla a megrendelői adatokkal kerül kiállításra.

 A „Tovább” gomb megnyomásával Szállítási, majd a Fizetési mód kiválasztása menüpontra jut, ahol ki tudja választani a fizetési, és a szállítási módot. A következő oldalon a ”Tovább” nyomógombra kattintva tudja megerősíteni a rendelést. Ezen menüpont alatt a megrendelői és számlázási adatok, illetve a kosárba helyezett termékek, a szállítási és fizetési mód és a fizetendő összegek kerülnek összegzésre. A megrendelés véglegesítése előtt az Általános szerződési feltételek és Adatkezelési tájékoztató tartalmát meg kell ismerni és azok tartalmának elfogadásáról a jelölölőnégyzet bekattintásával nyilatkozni kell. Ezen nyilatkozat hiányában a megrendelés nem véglegesíthető.
A megrendelés elküldésével, a „Megrendelés véglegesítése” gomb megnyomásával Önnek fizetési kötelezettsége keletkezik! Amennyiben megrendelése közben hibát észlel, melyet javítani szeretne a menüpontok között a felső, számozott listában  vissza tud lépni a megrendelési folyamatban. 

Ajánlati kötöttség, visszaigazolás

A Vásárló által elküldött ajánlat megérkezését az Eladó késedelem nélkül, automatikus visszaigazoló e-mail útján visszaigazolja a Vásárló részére, mely visszaigazoló e-mail tartalmazza a Vásárló által a vásárlás során megadott adatokat (számlázási és szállítási információk), a rendelés azonosítóját, a rendelés dátumát a megrendelt termékek felsorolását, mennyiségét, a termék árát, szállítási költséget és a fizetendő végösszeget. 

Vásárló mentesül az ajánlati kötöttség alól, ha késedelem nélkül, de legkésőbb 48 órán belül nem kapja meg   az elküldött rendelésére vonatkozó visszaigazoló e-mailt. 

Ez a visszaigazoló email kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy a megrendelése megérkezett. Az automatikus e-mail még nem tekinthető szerződéskötésnek, a felek közötti szerződés csak az áru megvásárlásával, kifizetésével jön létre. 

Az ügylet elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, amelyre a polgári törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvényben foglaltak irányadóak. A szerződés a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014 (II.26.) Korm. rendelet hatálya alá tartozik, és szem előtt tartja a fogyasztók jogairól szóló Európai Parlament és a Tanács 2011/83/EU irányelvének rendelkezéseit.

Ez a visszaigazoló email kizárólag arról tájékoztatja a Vevőt, hogy a megrendelése megérkezett. Az automatikus e-mail még nem tekinthető szerződéskötésnek, a A Felek közötti szerződés az áru megvásárlása során a számla kiállításával jön létre.

Minimum rendelési összeg bruttó 2000 Ft.

Rendelés és az áru átvétele, a számla kiállítása

Készletünk folyamatosan változik, ezért előfordulhat, hogy a weboldalon még szereplő termék már nincs készleten és megrendelését nem, vagy csak részben tudjuk teljesíteni. A termékek között vannak kifutó készletes termékek is, ezekből nem tudjuk garantálni, hogy minden feltüntetett méret és szín elérhető.

Természetesen ilyenkor e-mailben vagy telefonon értesítjük Önt és egyeztetjük a módosított rendelését, az esetlegesen előre kifizetett összeget visszatérítjük. Az ebből adódó mindennemű kártérítést elutasítjuk.

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. 

A megrendelt termék ára, és az egyéb kondíciók a megrendelés időpontjában leadottak szerint érvényesek, a rendelésről a vásárló visszaigazoló e-mail üzenetet kap. A számla kiállítása is a rendeléskor leadott feltételek és a visszaigazoló e-mail-ben szereplő árak szerint történik.

A vásárlási feltételek (ÁSZF) elfogadásával Ön beleegyezését adja az általunk kiállított számla elfogadására. A számlát PDF formátumban e-mail-en vagy papír alapon kinyomtatva a csomagban küldjük meg.


Az áru átvételekor a Vásárló köteles az általa megrendelt árut ellenőrizni.  Amennyiben a Termékről felbontás során a kézbesítést végző személy jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a Termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleges sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk! 

A rendelés leadásával Ön vállalja, hogy megtéríti az Eladó részére azokat a szállítási / kezelési többletköltségeket, amelyek annak következtében álltak elő, hogy, nem vette át vagy nem fogadta el a szállítást a kölcsönösen megállapított szállítási feltételek szerint. Az át nem vet csomagok szállítási költségét a Vásárlónak kiszámlázzuk. Amennyiben Ön nem veszi át a csomagot, a legközelebbi rendelését már csak előre utalásos fizetési mód esetén tudjuk teljesíteni.
 

3. Csomagküldési díjak

Az áru átvételének lehetőségei:

Felhívjuk figyelmét, hogy a megjelenített termékek kizárólag on-line, GLS futárszolgálattal történő házhoz szállítással, vagy személyes átvétellel rendelhetőek meg. 

Kiszállítás Magyarország területére:

Futárszolgálattal történő házhoz szállítás díja, előre utalás és bankkártyás fizetés (SimplePay) esetén: 

1400 Ft

Utánvétes fizetés esetén felár fizetendő, a felár összege:

400 Ft.


(1400 Ft  szállítási költség + 400 Ft felár  = 1800 Ft)

A csomagok kézbesítése munkanapokon történik 8-17 óra közötti időszakban. Amennyiben ezen időszakban nem tartózkodik otthon, szállítási címként célszerű (amennyiben van rá lehetősége) munkahelyi címet megadni. 

Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket utánvétellel, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a futárnak!

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy amennyiben nem veszi át (átvételt megtagadja, illetve nem tudja kifizetni) az utánvétellel megrendelt csomagot, a következő alkalommal, akár későbbi rendelésnél, csak előre utalás esetén küldjük ki a megrendelését.

Személyes áruátvétel üzletünkben.

Lolita Divat

Üzletünk címe: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 4-6 fsz. 3.


A szállítási határidő raktáron lévő termékek esetén 3-9 munkanap. Amennyiben a terméket meg kell rendelnünk a szállítási határidő 2-3 hét is lehet, ebben az esetben e-mail üzenetben tájékoztatjuk a Vásárlót a várható szállítási időről.

Számos termék beszerezhetősége beszállítóinkon múlik, így azok újbóli elérhetőségét garantálni nem tudjuk.

A fizetendő végösszeg a „Megrendelés visszaigazolása” üzenet alapján minden költséget tartalmaz. 

Magyarországon kívüli szállítást nem vállalunk.
 

4. Fizetési módok

Az webáruházban lehetőség van

1. Utánvétellel fizetni a csomag érkezésekor a futárnál készpénzben vagy bankkártyával

Az Utánvét kezelési költsége (felára) 400 Ft

2. Előre utalással a banki fiókon keresztül

Előre utalás esetén a vételárat, illetve a szállítási díjat az OTP BANK NYRT-nél vezetett 11749008-24922557 számú bankszámlánkra a megrendelés visszaigazolását követően 24 órán belül szükséges átutalni.

3. SIMPLEPAY - bankkártyás fizetés 

Ezen fizetési mód választása esetén a bankkártyás fizetés a Simplepay rendszerében történik, ott használhatja bankkártyáját a számla kiegyenlítésére. A bankkártya adatokat minden esetben a bank oldalán kell megadnia, így azok semmilyen körülmények között nem kerülnek a kereskedőhöz.

50.000 Ft-os rendelési érték felett csak a bankkártyás vagy az előre utalásos fizetési mód lehetséges.

4. Elállás, csere

A Vásárló (amennyiben Fogyasztó) a szerződéstől 14 napon belül indokolás nélkül elállhat! 

A Vásárló (Fogyasztó) a szerződéstől elállását minden esetben írásban teheti meg (postán, vagy e-mailben küldött levél útján).  Az írásos elállási nyilatkozat elküldésére a termék átvételét követő 14 nap áll rendelkezésre. A Vásárló az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja. Az írásban történő elállás esetén az elállás határidőben érvényesnek tekintett, ha a fogyasztó a nyilatkozatát a határidő lejárta előtt elküldi. A Vásárló köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül visszaküldeni az Eladó részére.

Az Eladó köteles a Vevő (Fogyasztó) által kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az áru visszaszolgáltatását követő 14 napon belül visszatéríteni. A Vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket (Visszaszállítás költsége). A Vásárló ezenfelül egyéb költség nem terheli. Az Eladó azonban követelheti a termék nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. 

Az elállás gyakorlásának menete:

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, annak jelzését, a termék kézhezvételét követő 14 napon belül az általunk megadott elérhetőségek egyikén (postai cím, e-mail cím) írásban teheti meg. Postai úton történő jelzés esetén a postára adás időpontját vesszük figyelembe.

A következő lépésben a megrendelt terméket az eredeti címkés állapotban juttassa vissza 10 napos átvételi idővel a következő címre:

Lolita Divat
8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 4-6. fsz.3.


A termék visszaszolgáltatásával kapcsolatos költségek a Vásárlót (Fogyasztót) terheli. A portósan (utánvéttel) küldött csomagokat nem áll módunkban átvenni.

Kérjük, hogy a csomagot pontosan a fenti címre küldjék és ne postán maradóra, mert ezen csomagok átvételét nem tudjuk garantálni.

 A termék visszaérkezését követően 14 napon belül a Vásárló által igénybe vett fizetési módnak megfelelően juttatjuk vissza az összeget.

A visszaküldött áru nem lehet megrongált vagy használt, kivéve a termék jellegének, tulajdonságainak, működésének megállapításához szükséges használatot (pl. felpróbálás, a termék átnézése). Az ezt meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért, kárért és költségért – tehát amennyiben a visszaküldött áru megrongált vagy olyan használat nyomait fedezni fel rajta, mely az általános elvárhatóság határán túl van – a Vásárló felel. Ez az összeg a Vásárlónak visszajáró eladási árból levonható. Bővebben a 45/2014 Korm. rendelet 25§-ban található információ.


Mely termékeknél nem érvényesíthető az elállási jog? 

Felhívjuk szíves figyelmét, hogy nem gyakorolhatja elállási jogát a 45/2014 (II.26.) Korm. Rendelet 29. §. (1) bekezdésében foglalt esetekben:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szolgáltatás egészének teljesítését követően, ha a vállalkozás a teljesítést a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg, és a fogyasztó tudomásul vette, hogy a szolgáltatás egészének teljesítését követően felmondási jogát elveszíti;

b) olyan termék vagy szolgáltatás tekintetében, amelynek ára, illetve díja a pénzpiac vállalkozás által nem befolyásolható, az elállási jog gyakorlására meghatározott határidő alatt is lehetséges ingadozásától függ;

c) olyan nem előre gyártott termék esetében, amelyet a fogyasztó utasítása alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a fogyasztó személyére szabtak;

d) romlandó vagy minőségét rövid ideig megőrző termék tekintetében;

e) olyan zárt csomagolású termék tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő felbontása után nem küldhető vissza.

f) olyan termék tekintetében, amely jellegénél fogva az átadást követően elválaszthatatlanul vegyül más termékkel;

g) olyan alkoholtartalmú ital tekintetében, amelynek tényleges értéke a vállalkozás által nem befolyásolható módon a piaci ingadozásoktól függ, és amelynek áráról a felek az adásvételi szerződés megkötésekor állapodtak meg, azonban a szerződés teljesítésére csak a megkötéstől számított harmincadik napot követően kerül sor;

h) olyan vállalkozási szerződés esetében, amelynél a vállalkozás a fogyasztó kifejezett kérésére keresi fel a fogyasztót sürgős javítási vagy karbantartási munkálatok elvégzése céljából;

i) lezárt csomagolású hang-, illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele tekintetében, ha az átadást követően a fogyasztó a csomagolást felbontotta;

j) hírlap, folyóirat és időszaki lap tekintetében, az előfizetéses szerződések kivételével;

k) nyilvános árverésen megkötött szerződések esetében;

l) lakáscélú szolgáltatás kivételével szállásnyújtásra irányuló szerződés, fuvarozás, személygépjármű-kölcsönzés, étkeztetés vagy szabadidős tevékenységekhez kapcsolódó szolgáltatásra irányuló szerződés esetében, ha a szerződésben meghatározott teljesítési határnapot vagy határidőt kötöttek ki;

m) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom tekintetében, ha a vállalkozás a fogyasztó kifejezett, előzetes beleegyezésével kezdte meg a teljesítést, és a fogyasztó e beleegyezésével egyidejűleg nyilatkozott annak tudomásul vételéről, hogy a teljesítés megkezdését követően elveszíti az elállási jogát.

 

5. Kellékszavatosság, termékszavatosság

szavatossági igény benyújtása akkor jogos, ha a terméket az útmutatásoknak (bevarrt címke) megfelelően kezelték és rendeltetés-szerűen használták.

Szavatossági igény benyújtásáról minden esetben jegyzőkönyvet állítunk ki, melynek tartalmaznia kell a vásárlással kapcsolatos adatokat, valamint a kifogás tényét, valamint, hogy kellékszavatossági vagy termékszavatossági igényt kíván érvényesíteni. (Bővebben a Panaszkezelés részben).

A terméket be kell vizsgáltatni, annak érdekében, bizonyított legyen, hogy a hiba a teljesítés után keletkezett, ugyanis ez a feltétele a szavatossági igény érvényesítésének.

Használatba vétel előtt a hibás, terméket 14 naptári napon belül cseréljük, vagy a vételárat visszatérítjük.

1. Kellékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a kellékszavatossági jogával?

Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén az Eladóval szemben kellékszavatossági igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.

A Vásárló az átvétel időpontjától számított 2 éves elévülési határidő alatt érvényesítheti szavatossági igényeit, azokért a termék hibákért, amelyek a termék átadása időpontjában már léteztek. Szavatossági igény benyújtásársakor a Vevőnek igazolnia kell, hogy a terméket az Eladótól vásárolta (számla vagy a számla másolatának bemutatásával).

Milyen jogok illetik meg Önt kellékszavatossági igénye alapján?

A Vásárló – választása szerint–az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:

Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül a Vevő által választott igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte, illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását vagy a hibát a vállalkozás költségére a Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja vagy – végső esetben – a szerződéstől is elállhat.

Választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban a Vásárló viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a vállalkozás adott okot.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön kellékszavatossági igényét?

A Vásárló köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait már nem érvényesítheti.

Milyen egyéb feltétele van kellékszavatossági jogai érvényesítésének?

A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Ön igazolja, hogy a terméket, illetve a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A teljesítéstől számított hat hónap eltelte után azonban már a Vásárló köteles bizonyítani, hogy a Vásárló által felismert hiba már a teljesítés időpontjában is megvolt.

2. Termékszavatosság

Milyen esetben élhet Ön a termékszavatossági jogával?

Ingó dolog (termék) hibája esetén a Vevő – választása szerint – az 1. pontban meghatározott jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet. Egy termék akkor minősül hibásnak, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. 

Milyen jogok illetik meg Önt termékszavatossági igénye alapján?

Termékszavatossági igényként a Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését kérheti.

Milyen esetben minősül a termék hibásnak?

A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal.

Milyen határidőben érvényesítheti Ön termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét a Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.

Kivel szemben és milyen egyéb feltétellel érvényesítheti termékszavatossági igényét?

Termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával szemben gyakorolhatja. A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén a Vevőnek kell bizonyítania.

A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól?

A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége alól, ha bizonyítani tudja, hogy:

– a terméket nem üzleti tevékenysége körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy

– a hiba a tudomány és a technika állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy

– a termék hibája jogszabály vagy kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.

A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez elegendő egy okot bizonyítania.

Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet. Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval szemben érvényesítheti.


6. Adatkezelés:

Az webáruház használata során az Eladó részére rendelkezésére bocsátott személyes adatokat bizalmasan kezeli, és nem adja ki további fél számára, kivéve abban az esetben amennyiben az Eladó alvállalkozója. (Pl: Futárszolgáltat, a megrendelés kézbesítéséhez). A webáruház böngészése folyamán technikai információk kerülnek rögzítése statisztikai célokból. (IP cím, látogatás időtartama, stb). 

Ezen adatokat az Eladó kizárólag jogilag hitelesen indokolt, és alátámasztott esetben adja át a hatóságok részére. Adatai törlését, módosítását bármikor kérheti írásban a lolitadivat.shop@gmail.com e-mail címen. 

A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a polgári törvénykönyv, a távollevők között kötött szerződésekről szóló 45/2014 (II.26.) kormányrendelet és az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. tv. rendelkezései az irányadók.


A webáruház oldalainak böngészésével, továbbá megrendelésének rögzítésével a Vásárló elfogadja az Eladó általános szerződési feltételeit és adatkezelési elveit.

Bővebben: Lolitadivatshop adatkezelési tájékoztató

7. A felelősség korlátozása

A  www.lolitadivatshop.hu webáruházban való vásárlás feltételezi a Vásárló részéről az internet lehetőségeinek és korlátainak ismeretét és elfogadását, különös tekintettel a technikai teljesítményekre és a felmerülő hibákra.

Az Eladó semmilyen módon nem felelős az Interneten küldött és / vagy fogadott bármilyen adat elvesztéséért, Internet hálózatban bekövetkező bármely működési hiba, meghibásodás a vételi eszközökben, bármely szoftver nem megfelelő működése, bármely programhiba, technikai hiba bekövetkezéséért.


8. A szerződés tárgyának lényeges tulajdonságai

Az oldalon megjelenő árak Forintban értendőek az árak az Általános Forgalmi Adót (ÁFÁ-t) tartalmazzák.

A szerződéskötés nyelve minden esetben MAGYAR.

Felhívjuk figyelmüket, hogy a termékoldalakon található termékleírások csak tájékoztató jellegűek, nem minden esetben tartalmaznak az adott termékről pontos információt, azonban törekszünk rá, hogy a képek és a leírások lehetőség szerint a valóságot tükrözzék. Javasoljuk, hogy vásárlás előtt telefonon vagy e-mail-en érdeklődjön a termék részletes tulajdonságairól és elérhetőségéről. 

A hivatalos termékleírásért kérjük, látogasson el a termék gyártójának weboldalára. Az oldalakon előforduló sajtóhibákért, elírásokért felelősséget nem vállalunk. 

Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészében. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összegküldőjének részére. 

Fenntartjuk továbbá a jogot, hogy az általunk üzemeltetett internetes áruházban szabadon megváltoztathassunk bármilyen árat, határidőt, vásárlási feltételt, illetve annak a jogát, hogy a webáruház működését időlegesen vagy tartósan szüneteltessük, illetve megszüntessük. Ez a változás azonban nem érintheti a már megrendelt árát, és ezek szállítási határidejét.
Az Eladó a termékek, és javak tulajdonjogát fenntartja a termékek és javak vételárának kiegyenlítéséig. A vételár, illetve díj kiegyenlítésekor a tulajdonjog, ill. a jogosultság átszáll a vevőre.

A megrendelt termékről számla készül, mely a hatályos jogszabályokban előírt módon és ideig tárolásra kerül. Az Eladó és a Vásárló között létrejött elektronikus szerződés nem tekinthető írásba foglalt szerződésnek, így az nem kerül iktatásra és a későbbiekben papír alapon nem hozzáférhető. 

9. Panaszkezelés, jogorvoslat, felügyeleti szervek

A Vásárló az alábbi elérhetőségek bármelyikén jelentheti be kifogásait, panaszait:

postai úton: 8900 Zalaegerszeg, Kossuth u. 4-6. fsz.3.

e-mailben: lolitadivat.shop@gmail.com

telefon: (+36-20) 620-7144

A Vásárló szóban vagy írásban közölheti a vállalkozással a panaszát. A szóbeli panaszt Eladó köteles azonnal megvizsgálni, és szükség szerint orvosolni. Ha a Vásárló a panasz kezelésével nem ért egyet, vagy a panasz azonnali kivizsgálása nem lehetséges, Eladó a panaszról és az azzal kapcsolatos álláspontjáról haladéktalanul köteles jegyzőkönyvet felvenni. Eladó a telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a jegyzőkönyvet a Vásárlónak legkésőbb 30 napon belül - az írásbeli panaszra adott válaszra vonatkozó előírásoknak megfelelően - az érdemi válasszal egyidejűleg megküldi. Egyebekben pedig az írásbeli panaszra vonatkozóan az alábbiak szerint köteles eljárni. Az írásbeli panaszt az Eladó harminc napon belül köteles írásban érdemben megválaszolni és intézkedni annak közlése iránt. A panaszt elutasító álláspontját az Eladó indokolni köteles. A telefonon vagy elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panaszt a vállalkozás köteles egyedi azonosítószámmal ellátni.

A panaszról felvett jegyzőkönyvnek tartalmaznia kell az alábbiakat:

  1. a Vásárló neve, lakcíme,
  2. a panasz előterjesztésének helye, ideje, módja,
  3. a Vásárló panaszának részletes leírása, a Vásárló által bemutatott iratok, dokumentumok és egyéb bizonyítékok jegyzéke,
  4. az Eladó nyilatkozata a Vásárló panaszával kapcsolatos álláspontjáról, amennyiben a panasz azonnali kivizsgálása lehetséges,
  5. a jegyzőkönyvet felvevő személy és - telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz kivételével - a Vásárló aláírása,
  6. a jegyzőkönyv felvételének helye, ideje,
  7. telefonon vagy egyéb elektronikus hírközlési szolgáltatás felhasználásával közölt szóbeli panasz esetén a panasz egyedi azonosítószáma.

Eladó a panaszról felvett jegyzőkönyvet és a válasz másolati példányát öt évig köteles megőrizni, és azt az ellenőrző hatóságoknak kérésükre bemutatni.

A panasz elutasítása esetén a vállalkozás köteles a Vásárlót írásban tájékoztatni arról, hogy panaszával - annak jellege szerint - mely hatóság vagy békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A tájékoztatásnak tartalmaznia kell továbbá az illetékes hatóság, illetve a fogyasztó lakóhelye vagy tartózkodási helye szerinti békéltető testület székhelyét, telefonos és internetes elérhetőségét, valamint levelezési címét. A tájékoztatásnak arra is ki kell terjednie, hogy a vállalkozás a fogyasztói jogvita rendezése érdekében igénybe veszi-e a békéltető testületi eljárást.

Amennyiben az Eladó és a Vásárló között esetlegesen fennálló fogyasztói jogvita a tárgyalások során nem rendeződik, az alábbi jogérvényesítési lehetőségek állnak nyitva a fogyasztó számára:


Panasztétel a fogyasztóvédelmi hatóságoknál. A Vásárló jogosult panasszal fordulni a lakóhelye szerint illetékes fogyasztóvédelmi hatósághoz. A panasz elbírálását követően a hatóság dönt a fogyasztóvédelmi eljárás lefolytatásáról. A fogyasztóvédelmi elsőfokú hatósági feladatokat a Vásárló lakóhelye szerint illetékes járási hivatalok látják el, ezek listája itt található: http://jarasinfo.gov.hu/

Bírósági eljárás. A Vásárló jogosult a fogyasztói jogvitából származó követelésének bíróság előtti érvényesítésére polgári eljárás keretében a Polgári Törvénykönyvről szóló 2013. évi V. törvény, valamint a Polgári Perrendtartásról szóló 2016. évi CXXX. törvény rendelkezései szerint.

A Vásárló a jogvita bíróságon kívüli, békés rendezése céljából a fogyasztó eljárást kezdeményezhet a lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél. A békéltető testület hatáskörébe tartozik a fogyasztói jogvita bírósági eljáráson kívüli rendezése. A békéltető testület feladata, hogy megkísérelje a fogyasztói jogvita rendezése céljából egyezség létrehozását a felek között, ennek eredménytelensége esetén az ügyben döntést hoz a fogyasztói jogok egyszerű, gyors, hatékony és költségkímélő érvényesítésének biztosítása érdekében. A békéltető testület a fogyasztó vagy a vállalkozás kérésére tanácsot ad a fogyasztót megillető jogokkal és a fogyasztót terhelő kötelezettségekkel kapcsolatban.

A vállalkozást a békéltető testületi eljárásban együttműködési kötelezettség terheli.

Békéltető Testületre vonatkozó szabályok alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet, egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.

Zala Megyei Békéltető Testület
Cím: 8900 Zalaegerszeg, Petőfi u. 24.
Telefonszám: +36 92 550 513
E-mail: zmbekelteto@zmkik.hu

A területileg illetékes Békéltető Testületekről bővebb információ itt érhető el:
bekelteteszala.hu

Online vitarendezési platform

A jogviták bírósági eljáráson kívüli rendezéséhez az Európai Parlament és a Tanács 524/2013/EU 2013. 05. 21-én kelt rendelet 14.1 cikkének megfelelően tájékoztatjuk, hogy az online vásárolt termékkel kapcsolatban felmerült panasza esetén az Európai Bizottság által létrehozott platformon keresztül kezdeményezheti vitás ügyének bírósági úton kívüli rendezését. A platformot elérheti itt: https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage Az online vitarendezési platformon az űrlap kitöltésével nyújthatja be panaszát. Az űrlaphoz célszerű csatolni minden dokumentumot, mely panaszát alátámasztja.



10. Üzemeltető adatai:

A lolitadivatshop.hu webáruház fenntartójának neve (cégnév): Horváth Zsuzsanna Ev. (Eladó) 

Adószáma: 58127159-1-40

Cégjegyzék száma: 

Bejegyző cégbíróság: Zala Megyei Bíróság, mint Cégbíróság 

Székhelye: 8900 Zalaegerszeg Vizslaparki u. 31. 5/39.

Telefonszáma: 06-20 6207144

e-mail: lolitadivat.shop@gmail.com

Tárhely-szolgáltatónk:

Pető Róbert - QuickStudio e.v.
3395 Demjén, Szépasszonyvölgy utca 12.